søndag 11. januar 2009

En helg med blandede følelser

Fredag kveld begynte med fotballtrening. Jeg har nå trent i en stor måned, etter å ha vært skadd i 4, og jeg trodde at "hoppekneet" mitt nå kanskje var bra, men det var det altså ikke, noe jeg fikk erfare på lørdag. Internkampen vår ble ikke lang for min del, og nå blir det sikkert enda flere måneder på sidelinjen. Jeg får finne meg i å besøke 3T sånn ca. hver dag fremover, som erstatning for daglige fotballtreninger og kamper. Men det er vel ikke noe poeng i å gå og syte, det finnes de som har det verre enn meg. Kjipt er det allikevel.

Forutenom å skade meg på lørdag, så jeg ferdig filmen "North by Northwest", som jeg ikke gadd se ferdig fredag kveld. Alfred Hitchcock er en begavet filmregissør, noe jeg også så i filmen "Rear Window". 60-tallet har mye bra og by på innen film, selv om det for mange kanskje høres monotont og kjedelig ut. På kvelden så jeg og Steinar en sjarmerende og amatørprodusert film kalt "Once", som faktisk var ganske så bra, selv om budsjettet ikke var det største. Vi tok oss også en tur til Stian, hvor vi sammen med Lars spilte Ligretto, så på "The IT Crowd" - som forøvrig var veldig morsomt - og hørte på musikk.

Søndag, og jeg begynte med å fjerne litt snø fra en vel overvektig trampoline på plenen. Jeg og pappa tok oss så en kjøretur til Meråker for å plukke opp mamma på hytta, og jeg føler meg etter hvert rimelig flink når det kommer til bilkjøring. Hjemturen endte opp i et interessant oppgjør mellom Manchester United og Chelsea, hvor de røde djevlene regelrett knuste de blå fra brua. Applaus for Johnny Evans, et utrolig stoppertalent. Jeg tok meg en tur på 3T, dro hjem, og fikk se et forrykende oppgjør mellom Osasuna og Barcelona, som jeg naturligvis hadde forhåpninger om at skulle ende med en grei seier, men så enkelt var det visst ikke. Det startet bra, 1-0 Eto`o, men Osasuna kom tilbake to ganger og tok ledelsen 2-1. Hvor godt er det ikke da å ha Xavi og Messi, som ordnet en ubeskrivelig god seier, og fortsatt komfortabel tabelltopp foran alle de andre lagene i Liga BBVA. Godt at Barcelona holdt i en helg hvor kneet mitt ikke gjorde det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar